Turistika

Na kole - Podkozákovskem

Doporučená trasa z Kozákova přes Malou Skálu a Rotštejn do Turnova
Trasa č. 1
Kozákov – chata – červená a modrá cyklotrasa – Smrčí (zadní) - (5 km) – modrá cyklotrasa – Koberovy (8 km) – modrá cyklotrasa – Vrát (9 km) – modrá cyklotrasa – Malá Skála (13 km) – neznačeno, odbočit před železničním přejezdem vlevo na silnici směr Rakousy – Dolní Zbirohy, Nad Tunelem (15 km) – červená cyklotrasa – Zbirohy, odbočka k hradu (16 km) – červená cyklotrasa – Besedice (18,5 km) – zelená cyklotrasa – Loučky (20 km) – zelená cyklotrasa – Klokočí (22 km) – zelená cyklotrasa – Rotštejn (23 km) – hrad – zelená cyklotrasa – Na Špici (23,5 km) – zelená cyklotrasa – Dubecko, odbočka k rozhledně (25 km) – zelená cyklotrasa – Kvítkovice (26 km) – zelená cyklotrasa – Sekerkovy Loučky (27,5 km) – modrá cyklotrasa – Podchlomecký mlýn (31 km) – modrá cyklotrasa – Turnov, náměstí (33 km).

Na kole - Z Ještědu do Dvora Králové

Ještěd - Kopanina - Malá Skála - Kozákov - Tábor - Klepanda - Kumburk - Nová Paka - Pecka - Zvičina - Dvůr Králové

Na okraji České křídové tabule vznikla geologická porucha při třetihorním vrásnění. Tento lužický zlom má sudetský směr a jeho vrcholových partií jsou jedinečné výhledy na pohraniční hory (Jizerské hory, Krkonoše i Orlické hory) i do vnitrozemí (Česká křídová tabule s čedičovými vrchy, Lužické hory, Český ráj, Jičínská pahorkatina).

Na kole - Hruboskalsko

Doporučený okruh z Turnova na hrad Trosky
Okruh
Turnov, zastávka ČD – červená a bílá cyklotrasa – Sedmihorky (6 km) – modrá cyklotrasa – Doubravice (8 km) – modrá cyklotrasa – Borek pod Troskami (10,5 km) – modrá cyklotrasa – odbočka na hrad Trosky (14 km) – modrá cyklotrasa – Troskovice (14,5 km) – modrá cyklotrasa – Želejov (17 km) – modrá cyklotrasa – Věžák (18,5 km) – modrá cyklotrasa – Pleskotský mlýn (20 km) – cyklotrasa č. 14 – Vyskeř (23,5 km) – cyklotrasa č. 14 – Kacanovy (27 km) – cyklotrasa č. 14 a modrá cyklotrasa – Turnov, zastávka ČD (31 km)

Na kole - Horní Pojizeří

Doporučený okruh ze Semil
Okruh č. 1
Semily, náměstí – cyklotrasa č. 4176 – Bačov (5 km) – červená cyklotrasa – Kozákov, chata (7 km) – červená cyklotrasa – křižovatka před Záhořím (10 km) – modrá cyklotrasa – Záhoří (10,5 km) – modrá cyklotrasa – Koberovy (16 km) – cyklotrasa č. 4170 – Železný Brod (19 km) – cyklotrasa č. 4170 – Podspálov (22,5 km) – cyklotrasa č. 4170 – Podbozkov, odbočka k Bozkovským jeskyním (26,5 km) – cyklotrasa č. 4174 – Bozkovské jeskyně, parkoviště (3 km) – cyklotrasa č. 4170 – Sejkorská kaplička (28,5 km) – cyklotrasa č. 4170 – Semily, náměstí (34,5 km).

(Miloš, přidáno 20. 2. 2006)

Tip na výlet s návštěvou hory Kozákov (Horní Pojizeří)

Semily - Komárov - Kozákov - Záhoří - Krkavčí skála - Semily, 16 km

Od rozcestníku na semilském náměstí se můžeme pustit po žluté značce silnicí do Chuchelny, dále polní cestou do Komárova a po ní vyjdeme až na Kozákov.

My se ale z křižovatky turistických značek vydáme po zelené značce a za železničním přejezdem odbočíme doleva. Vystoupáme až k lavičce Na Rovném, odkud je krásný výhled do krajiny a kde si můžeme po trochu náročnějším výstupu odpočinout. Po krátkém asfaltovém úseku, kdy sejdeme k Palučinskému potoku, pokračujeme jeho údolím až na Komárov, kde se sbíhá více turistických cest. Pokračujeme stále po zelené, která nás zhruba po jednom kilometru dovede až na vrchol Kozákova.

počet článků na stránku
zobrazit vše
• Copyright © 2003-2011 Prackov | Partneři: Rejnok IT počítače Turnov | Tvorba internetových stránek, bitmapové a vektorové grafiky | Matrace | Veterinární léky - internetový obchod | První Turnovská realitní kancelář | Jawa 500 OHC Český ráj | Ubytování Chata na Červenici | Ubytování v Českém ráji - Sedmihorky | Veterinární klinika Turnov | Obec Všeň | Společenské šaty na míru